SPLOŠNI POGOJI POSLOVANJA
Splošni pogoji poslovanja urejajo medsebojna razmerja oziroma določajo pravice in obveznosti med strankama, to je med podjetjem Mizarstvo Aleksander Stare s.p. ( v nadaljevanju: podjetje), ter naročnikom izdelkov ali storitev ( v nadaljevanju: naročnik). Splošni pogoji so sestavni del vsake ponudbe, predračuna ali pogodbe. S potrditvijo ponudbe se šteje, da je naročnik seznanjen s splošnimi pogoji poslovanja ter, da se z njimi v celoti strinja. Ne priznavamo pogojev strank, če so le – ti drugačni od naših, razen v primerih, če je to drugače dogovorjeno.
Prosimo, da si pogoje skrbno preberete, nepoznavanje ponudbe in splošnih pogojev poslovanja ne more biti predmet reklamacije.
V primeru nejasnosti, prosimo, da nas pokličete in z veseljem vam bomo pomagali.
Ponudba
Podjetje izdela informativno ponudbo na podlagi pridobljenih dimenzij in drugih podatkov, katere mu posreduje naročnik. Za pridobitev informativne ponudbe v vsakem primeru prosimo za osnovne mere (višina, širina, globina) zidne odprtine ali željene dimenzije izdelka. Če je to le možno prosimo za sliko obstoječega stanja zaradi naše lažje predstave o vaši situaciji. V primeru, da govorimo o novogradnji ali prenovi nam lahko posredujete načrte arhitekta ali popis stvari, ki jih potrebujete.
Ponudba, izdelana na osnovi meritev, dimenzij in popisov, podanih s strani kupca, je informativna ponudba in velja 10 dni.
Ponudba velja samo za pozicije, količine in opise, ki so navedeni v ponudbi. V kolikor v ponudbi barva in material nista določena, velja cena pri izdelkih za nabor standardnih barv. Izbor posebnih dekorjev se obračuna naknadno.
V primeru, da naročnik načrtov ali skic še nima in si želi, da jih naredi naše podjetje, lahko izmero in izris opravi eden od pooblaščenih ljudi v podjetju. Za opravljeno storitev izmer in izrisa bomo izdali tudi predračun. Predračun se naredi ob ogledu, ko vidimo za kakšen obseg izrisa opreme gre, ali pa se prehodno oceni na podlagi opisa in velikosti prostorov. Ob poravnanem predračunu se lotimo izrisa načrtov in 3D skic.
V primeru, da naročnik po izrisu načrtov, sprejme našo ponudbo za pohištvo, se znesek za izmere in izris načrtov odšteje od končne ponudbe.
V primeru, da naročnik po izvedenih meritvah in izrisu načrtov, ponudbe ne sprejme, je naročnik dolžan plačati strošek meritev oziroma se znesek že plačanih opravljenih meritev in izrisov ne vrača. V primeru odstopa naročnika od potrjenega naročila po tem, ko je podjetje že opravilo določeno delo, podjetje zaračuna stroške, ki so mu nastali do trenutka odpovedi sodelovanja oz. odstopa od naročila (npr. stroški izmere, potni stroški, izdelava delavniške dokumentacije, morebitno delo ipd.). V kolikor je meritve na objektu, iz razlogov na strani naročnika, potrebno izvajati več kot enkrat, je naročnik dolžan strošek teh dodatnih meritev kriti poleg cene končne ponudbe.
Naročnik je dolžan pred sprejemom ponudbe oziroma potrditvijo naročila natančno pregledati ponudbo (preveriti skice in opis ponudbe) in v primeru nejasnosti zahtevati od prodajalca pojasnitev nejasnih podatkov. Po sprejemu ponudbe, vplačilu delnega ali celotnega avansa in/ali sklenitvi pogodbe, sklicevanje na nejasnosti in/ali nepoznavanje vsebine ponudbe in/ali pogodbe niso razlog za uveljavljanje reklamacijskih zahtevkov naročnika.
Naročnikova zahteva za pojasnitev nejasnosti po sprejemu ponudbe oziroma po sklenitvi pogodbe in realizirani dobavi ne opravičuje spremembe naročila in ne predstavlja razloga za reklamacijo.
Po sprejemu ponudbe lahko naročnik odstopi od ponudbe le ob pisnem soglasju podjetja. V kolikor naročnik odstopi od že potrjene ponudbe, soglaša, da podjetje zadrži plačan avans in se zavezuje podjetju povrniti vse nadaljnje stroške in škodo, ki mu je zaradi izvrševanja posla nastala (izdelava ponudbe, projektiranje in inženiring, meritve, naročilo materiala, rezervacija proizvodnje, proizvodni stroški itd.).
V primeru zahtev naročnika, ki so strokovno nesprejemljive, na kar je podjetje naročnika opozorilo, pa naročnik kljub opozorilu vztraja pri zahtevah izvedbe, se podjetje razbremeni vsakršne odškodninske odgovornosti. V primeru zahtev naročnika, ki niso v skladu s standardi stroke, si podjetje pridržuje pravico spremeniti garancijske pogoje in/ali garancijsko dobo proizvodov.
Načrti in tehnične risbe
V ceni načrtov je vštet enkratni izris načrta in enkratni popravek. Dodatni popravki se obračunajo glede na število porabljenih ur za popravke.
Po potrditvi idejnih načrtov so naknadne spremembe možne samo z doplačilom dodatnega dela ponovnih izrisov.
Tehnične risbe se izdela na podlagi potrjenih idejnih načrtov, ki so izrisani iz strani arhitekta ali našega podjetja. Izdelava tehničnih risb je všteta v ceno izdelave pohištva in se jo izdela le enkrat. V primeru spremembe pohištva v času izrisa tehničnih risb, se dodatno delo zaračuna.
Plačilni pogoji
Za sprejem ponudbe oziroma potrditev naročila se šteje izvedba predplačila (avansa, delno ali v celoti).
V osnovnem principu pri nas velja pravilo:
60 % avans ob naročilu, 30% pred montažo in preostanek plačila 8 dni (oz. dogovor) po končani izvedbi.
Drugače dogovorjena možnost plačila mora biti pisno potrjena s strani podjetja.
Naročnik ima možnost zavrnitve računa v roku 8 dni po prejemu, v nasprotnem primeru račun velja, v celoti sprejet. Dolžnost naročnika je upoštevanje valutnega roka, v primeru neupoštevanja ali neplačila imamo pravico zaračunati zakonske zamudne obresti od dneva zapadlosti računa. V primeru neplačila in nespoštovanja naročnikovih obveznosti, si pridržujemo pravico do svoje lastnine in jo v skladu s pravilnim postopkom lahko demontiramo, pri čemer mora kupec omogočiti dostop do mesta, kjer se nahaja. Dokler račun v celoti ni poravnan, je kupec dolžan ravnanti z izdelkom, kot dober gospodar. V primeru uveljavitve garancije izdelka, plačilnega roka ne podaljšujemo.
Meritve
V primeru, da naročnik načrtov ali skic še nima in si želi, da jih naredi naše podjetje, lahko meritve in izris opravi eden od pooblaščenih oseb v našem podjetju. Za opravljeno storitev izmer in izrisa bomo izdali tudi predračun, ki pa se v primeru naročila celotne izrisane opreme tudi odšteje. Predračun se naredi ob ogledu, ko vidimo za kakšen obseg izrisa opreme gre. Ob poravnanem predračunu se lotimo izrisa načrtov in 3D skic.
V kolikor meritve opravi naročnik sam, podjetje ne odgovarja za napake, ki izhajajo iz napačnih meritev. Vsi stroški, ki nastanejo. kot posledica napačnih meritev, bremenijo naročnika v celoti.
V primeru napake v izmeri s strani pooblaščene strokovne osebe podjetja, bo podjetje napako odpravilo na lastne stroške. Naročnik pri tem ni upravičen do povračila stroškov zaradi nepravočasne in nepopolne izvedbe del na dogovorjen datum montaže.
Cene
Cene so določene in izražene v evrih.
Podjetje si pridružuje pravico do spremembe cen, če se spremenijo tipi in opisi naročenih izdelkov, pozicije, katere so sestavni del ponudbe, količine, barve, dimenzije ali katera koli druga dejstva, katera so osnova za izračun cene. Podjetje si pridružuje pravico do spremembe cen brez predhodnega obvestila tudi v primeru sprememb cen po ceniku ali podražitve surovin.
Dodatno naročena dela (npr. zaključne letvice, zaključna dela, odvoz, silikoniziranje, zaključna mizarska dela in drugo), katera niso navedena v ponudbi in jih kupec naroči v času montaže se zaračunajo dodatno.
Podjetje si prav tako pridržuje pravico do sprememb v ceni ali tudi v sami izdelavi izdelkov zaradi konstrukcijsko – tehničnih detajlov ali tehničnih predpisov.
Kljub izjemnim naporom, da bi zagotovili najbolj ažurne in točne podatke, se lahko zgodi, da je podatek o ceni napačen. V tem primeru, ali v primeru, da se cena artikla spremeni med obdelavo naročila, bo ponudnik kupcu omogočil odstop od nakupa, hkrati pa bo ponudnik kupcu ponudil rešitev, ki bo šla v obojestransko zadovoljstvo. Prav tako si podjetje pridržuje pravico do odstopa od prodaje pred potrditvijo naročila.
Obračun DDV-ja
Cene na enoto ne vključujejo davka na dodano vrednost (DDV). DDV je izračunan in prikazan spodaj na koncu ponudbe. Stopnja DDV je določena v skladu z veljavnim Zakonom o davku na dodano vrednost (Uradni list RS, št. 13/11 – uradno prečiščeno besedilo, 18/11, 78/11, 38/12, 83/12, 86/14, 90/15 in 77/18 – v nadaljevanju ZDDV-1).
Splošna stopnja: 22 %.
Znižana stopnja: 9,5%, velja samo za vgradne elemente – kot so npr. sobna vrata.
Za pravne osebe, katerim dobavimo in vgradimo stavbno pohištvo, se DDV prevali na kupca, na podlagi 76.a člena ZDDV-1 obrnjena davčna obveznost.
Dobavni roki
Dokler ponudba iz strani naročnika ni potrjena, dobavni roki niso veljavni. V primeru dodatnih del ali bilo kakšnih težav se rok dobave lahko podaljša in se naročnika o tem tudi obvesti.
Za daljše roke dobav lahko štejemo naslednje primere:
- Slaba odzivnost naročnika, ki mora pred izdelavo potrditi izbor materialov in tehnične risbe
- Zakasnitev dobave vgrajenih materialov od podizvajalcev ali dobaviteljev
- Sprememba delovnega procesa iz strani naročnika
- Dodatna dela ali težave pri delu iz strani izvajalca
- Reševanje težav strojnega parka
- Izpad delovne sile ali bolezensko stanje
- Višja sila
- Kolektivni dopust
- Nepripravljenost objekta za montažo
- Dobavitelji ne zagotavljajo komponent za celotno izvedbo
Na račun navedenih primerov, razlogov za podaljšanje roka izdelave, NE priznavamo odškodninskih zahtevkov.
Vgradnja pohištva
Glede na dolgoletne izkušnje in strokovnost se iz naše strani zavezujemo k najbolje možnemu sistemu za vgradnjo, ki dolgoročno zadovoljuje naročnikove potrebe, zato je še kako pomembna dobra organizacija in upoštevanje pravil iz strani podjetja. Za vse izdelke naročene pri nas opravimo dostavo in vgradnjo, ki je strokovna. Naša ponudba ne zajema odvoza starih izdelkov na deponijo. Na željo naročnika, to lahko izvedemo in dodatno obračunamo.
Naročnik je pred montažo dolžan zaščititi svojo lastnino pred našim prihodom na delih, kjer se izvajajo dela, razen če je to dogovorjeno drugače. To pomeni, da se zaščiti obstoječe pohištvo, tla, ostala premičnina in da se zavaruje prehode in mesta, kjer se vrši montaža – razen, če ni pisno dogovorjeno drugače. V primeru nezaščitenih površin tal, sten, pohištva to naredimo sami z doplačilom, kot dodatna dela.
Naročnik poskrbi za varnost z njegove strani prisotnih ljudi na objektu in hišnih ljubljenčkov. Naročnik mora zagotoviti dostop za dostavo vozila, do objekta, kjer se bo montaža izvajala in zagotoviti dostop do električne energije in primerne osvetlitve.
Zadnje beljenje sten se izvaja po končani montaži pohištva in ne odgovarjamo za manjše poškodbe na stenah in stropu.
Na morebitno inštalacijo talnega gretja, elektrike, voda itd.. je naročnik dolžan opozoriti monterja in mu zagotoviti primerno sliko ali razlago za izogib dodatnim težavam, kot je poškodovanje inštalacije ali preboj. V nasprotnem primeru naročnik krije nastale stroške poškodb inštalacij, prevzame pa tudi stroške zastoja pri montaži.
V primeru prezračevanja moramo biti na to opozorjeni pred naročilom in seveda v tem primeru zvočna prehodnost ni predmet reklamacije.
Montaža vseh proizvodov se izvaja po navodilih proizvajalca. Med izvajanjem del pri montaži je v izrednih primerih možno, da pride do dodatnih del. Dodatna dela, ki niso zajeta v ponudbi, a so nujna za dokončanje del, gredo v breme naročnika in se dodatno zaračunajo.
Blago, ki je dobavljeno iz naše strani mora naročnik ob koncu vgradnje temeljito pregledati in morebitne napake takoj javiti monterju, kasnejših reklamacij zaradi deformacij ali nepravilne uporabe drugega povzročitelja ne priznavamo. Tudi zapisnika o izvedbi ne izdajamo ob montaži, v primeru nepravilnosti je naročnik dolžan poslikati mesto, kjer se je napaka zgodila v spremstvu monterja, tovrstno težavo odpravimo sami brezplačno, rok izvedbe se temu primerno podaljša
Izdajanje računa
Račun se izda po končani izvedbi in plačilo izvrši na naš TRR račun, ki je podan na računu. Garancijo se uveljavlja z računom, kjer je naveden datum izvedbe. Dolžnost kupca je prevzem računa, ki ga primerno hrani v primeru kasnejših reklamacije. Veljavna reklamacija je na izdan račun od dneva prejetja 8 dni.
Garancija izdelka
Za vse naše izdelke podajamo na naše delo garancijsko dobo 24 mesecev od končane izvedbe produkta. V tem času se zavezujemo za odpravo morebitnih napak.
Naročnik je v primeru uveljavitve garancije dolžan sporočiti in navesti težavo za katero smatra, da naj bi bila predmet reklamacije s pojasnili in slikovnimi materiali na naš elektronski naslov: info@stare.si
Pred tem predlagamo iskanje rešitve z medsebojnim pogovorom, kjer se lahko v sodelovanju poišče izvor napake in se jo s pomočjo naših nasvetov reši telefonsko, na številko: 040 713 030 – Aleksander Stare. V primeru, da gre za napako, ki jo moramo odpraviti iz naše strani, strmimo k čim krajšemu roku za popravilo, urgentne stvari rešujemo takoj. V primeru strokovnega ogleda napak, je naročnik dolžan omogočiti dostop do izdelka, kjer iz naše strani izvedemo, ter odločimo utemeljitev reklamacije, ob ogledu se poda naše mnenje in način pristopa k reševanju vključno z rokom izvedbe, ki naj ne bi bil daljši od 60 dni od prejetja zahtevka. Temelj naše strategije izdelka je, da po poteku reklamacijske dobe še vedno stojimo za svojimi produkti in v vsakem primeru nudimo pomoč in podporo vsem našim kupcem. Prizadevamo se za nadaljevanje našega sodelovanja in hkrati na tak način pridobivati kvalitetne reference za nadaljevanje del.
Osnovne težave, ki niso predmet reklamacije:
- Zamakanje vode v prostoru ali neprimerna vlažnost prostorov
- Če so vrata vgrajena v prostorih z večjimi klimatskimi razlikami ali vlažnejšo klimo
- Spreminjanje barvnih odtenkov naravnih materialov
- Površina lesa je izsušena in potrebuje dodatno nego
- Les je dar narave zato barve in raznolikost lesne strukture ni razlog za uveljavljanje napak oz. garancije. Les je naravni material, zato so odstopanja tako v barvi, kot v strukturi, normalen pojav.
- Mehanske poškodbe površin, udarci praske v primeru neprimerne uporabe izdelka
- Neprimerno čiščenje z agresivnimi čistili ali topili
- Slabo zaščiteni deli stavbnega pohištva ob malarskih in zidarskih delih
- Pregrevanje površin s sistemi za razvlaževanje
- Poplave in vse ostale nadnaravne sile
- Barvne in strukturne razlike ob naročilu kasnejše dodelave izdelka
- Neskladnost barvnih vzorcev iz naših dekorjev na kartah in izdelanega produkta
- Primeru dodatnih vplivov okolja, kot je bližnji vir toplote, direktna sončna svetloba, vlažilci zraka, direkten stik z vodo, prekomerna vlaga in podobno. ( V tem primeru tudi ne garantiramo za ravnost in za barvni ton.)
Čiščenje in vzdrževanje
Pohištvo ne potrebujejo posebnega vzdrževanja. Čisti se z rahlo vlažno ali suho krpo. Topila in agresivna čistila niso zaželjena.
Oljene površine se čistijo na kolikor je možno suh način ali z rahlo vlažno krpo, z minimalnim dodatkom čistila za oljene površine.
Furnirani ali masivni leseni izdelki so finalno zaščiteni z laki, olji ali vodnimi lazurami, kar predstavlja dolgoročno vzdrževanje, ki je različno od dejavnikov uporabe in lokacije , kjer se izdelek nahaja.
Za notranje izdelke ni večjega vzdrževanja pri lakiranih površinah, za oljene in voskane površine je potrebno vedeti, da je potrebno negovanje, ko se površina lesa ali furnirja osuši in je na njej vidna sprememba glede na stanje novega izdelka. V tem primeru nas obvestite in proti plačilu vam bomo ponudili negovalne sete ali materiale za vzdrževanje.
Reference
Naročnik s potrdilom ponudbenih pogojev soglaša z uporabo slikovnega materiala izdelkov, katere lahko podjetje promovira in objavlja na svojih spletnih straneh, saj je do ideje in ugodne rešitve lahko tudi sam na tak način prišel, plačilo ali dodatne ugodnosti iz strani podjetja niso upravičene.
Ponudbe in izdani računi so predmet poslovne tajnosti katere naročnik ne posreduje tretjim osebam.
Reševanje sporov
Prizadevamo se, da do sporov med kupci ne prihaja, ker pa se lahko zgodi tudi to, predlagamo reševanje težav na način skupnega jezika med prodajalcem in kupcem, v tem primeru se lahko pisno obrnete na elektronski naslov: info@stare.si in skupaj bomo ugotovili, kako lahko poiščemo sporazumno rešitev za vas.
Postopek obravnave pritožbe je zaupen. Za reševanje vseh sporov, je pristojno sodišče v Kranju.
Samostojni podjetnik v skladu z 32. členom Zakona o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (UL, št. 81/2015) za reševanje morebitnih sporov ne priznava nobenega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov.